نت فلیکس نامی آشنا برای علاقه مندان تماشای آنلاین فیلم و سریال است، به طوری که امروز محتوای ویدئوهای آنلاین این برند در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند، رایانه‌ها گوشی‌ها به نمایش در می‌آید. این کمپانی که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۷ با ارسال پستی دی وی دی آغاز کرد، در حال حاضر به عنوان یک شبکه گسترده رسانه‌ای در سطح جهان فعالیت می‌کند و بیشتر از 100 میلیون مشترک در بیش از 190 کشور جهان دارد.

تقسیم بندی مخاطبان به اجتماع سلیقه آنچــه در فضای تبلیغاتــی دنیای امــروز برای مرزبندی مخاطبان معمول است، تقسیم بندی آنها به گروه‌های جنسیتی، سنی و خصوصاً جغرافیایی است، به این معنا که قبل از ارائه محصول و خدمات یک برنــد، باید مخاطبان بالقــوه را در گروه‌های جغرافیایی تقســیم بندی کرد تا بتوانیم با توجه به فرهنگی که مردم هــر منطقه دارند، محصول مناسب را عرضه کنیم.

تفاوت نت فلیکس

گروه نتفلیکس در سال ۲۰۱۶، فاکتورهای جدیدی را به منظور تقسیم بندی مخاطبان خود در نظر گرفت. دنیای کنونی، نمی‌توان برای فیلم و سینما مرزی قائل شد، به طوری که ممکن است تیمی که بر اساس زندگی بومیان آفریقا نوشته شده باشد، برای مردمی با فرهنگ تفاوت متفاوت و جذاب باشد. ما در دنیای امروز داریم مرزهای سلیقه‌ای داریم؛ یعنی می‌توانیم در تقسیم بندی فیلم و سریال، از گروه‌های مختلف سلیقه‌ای نام ببریم که ممکن است جغرافیای متفاوت از هم زندگی کنند.

رویکرد نت فلیکس

 در این میان رویکردی که نتفلیکس در پیش گرفت تغییر دادن اصول تقسیم بندی بود؛ یعنی به جای تقسیم بندی جغرافیایی و آسیایی‌ها اروپایی‌ها از تقسیم بندی سلیقه‌ها حرف زد و عبارت اجتماع سلیقه را ایجاد کرد.

یعنی گروه‌های مخاطبان خود را بر اساس تفاوت‌های سلیقه‌ای که دارند به اجتماع گوناگون تقسیم کرد و پس از آن، بر اساس گروه‌های سلیقه‌ای مخاطبان و میزان اقبال آنها از تولیداتش، فیلم‌ها و سریال‌هایی مطابق با سلیقه آنها تولید کرد.

مزیت رقابتی در بازاریابی نت فلیکس

ســهولت کاربرد چیــزی است که می‌تواند در فضــای رقابتی امروز، برند نت فلیکس را موفق و مخاطبان جهانی آن را حفظ کند. کاربران شبکه‌های آنلاین پخش فیلم و سریال، از دستگاه‌های متنوعی استفاده می‌کنند و بنابراین اگر برنامه‌های نت فلیکس تنها با برخی از دستگاه‌های موجود قابل پخش بود، مشتریان زیادی را از دســت می‌داد؛ اما کاربــر می‌تواند با ساده‌ترین وسیله یعنی گوشــی هوشمند خود به این شــبکه دسترسی داشــته باشد.

همچنین قابلیت اســتفاده از طریق رایانه، تبلت، لپ تاپ و حتی تلویزیون از دیگر مزایای قابل توجه این برند محسوب می‌شوند. طبق نظر دست اندرکاران این شرکت، محتوا پادشاه است! به همین دلیل نیز این نام تجاری به سابقه درخشان و اقبالی که در میان کاربران پیدا کرده است، تأکید بر کیفیت محتوا نیــز می‌تواند در فضای رقابتی این بازار، برای برند نت فلیکس یک مزیت قابل توجه به شــمار رود.

دام ایده‌های قدیمی

نت فلیکــس در دام ایده‌های قدیمی خود نیفتاد هرگاه صحبت از نت فلیکس به میان می‌آید، به این نکته هم اشاره می‌شود که این شرکت کار خود را با دی وی دی آغاز کرد.

یک انتخاب عاقلانه در یک زمان مناسب، مهم‌ترین کاری بود که این شرکت انجام داد و به نتایج موفقیت آمیزی نیز دست پیدا کرد. قطعاً برند نت فلیکس نیز اگر مانند نمونه بالا، به گستردگی بازار و قابل توجه خود اتکا می‌کرد و از تغییرات زمانه غافل می‌شد، همین دام برای این شرکت نیز پهن شده بود و می‌توانست آن را در قالب یک خرده ی کوچک، محدود نگه دارد؛ اما تصمیم درستی در روند اشتراک محصولات این برند رخ داد، به نحوی که موفق شد از فضای آفلاین به فضای دیجیتال تغییر کارکرد دهد، در قالب یک برگ برنده، بقای شرکت را تضمین کرد.

 تمرکز بر خواسته‌های مشتریان

گسترش دایره مخاطبان از آنجایی کــه بازاریابی دهان به دهان در رویکرد تبلیغاتی برنــد نت فلیکس جایگاه ممتازی دارد، تلاش برای رســیدن بــه آن چیزی کــه مردم می‌خواهند، در روند بازاریابی این نام تجاری قابل توجه اســت. چراکه آنچه مخاطبان هدف به آن علاقه دارند، عموماً با خواسته‌های دوستان آنها نیز تناسب دارد.

با توجه به چنین روندی، نت فلیکس، خواسته‌های مشــتریان خود را مدنظر قرار داده و با بررســی آن چیــزی که مشــتریان می‌خواهند، به طور غیرمستقیم به خواسته‌ها و علایق دوستان آنها نیز پی برده و در نتیجه می‌تواند در روند تولیدات و خدمات خود، گروه بزرگ‌تری از مشتریان بالفعل و بالقوه را در نظر داشته.

عقب نشینی در مقابل خواسته مشتریان

نت فلیکس به مشــتریان خود اهمیــت داد و در نتیجه در مواقعی نیز، با وجود صرف هزینه و زمان، در مقابل آنها عقب نشینی می‌کند.

: Box Netflix

 یکی از خدمات این نام تجاری بود که در سال 2007 ارائه شد و شامل یک اشتراک جداگانه برای اجاره DVD بود، اما این محصول با استقبال مخاطبان روبه رو نشد و موجب ابراز نیتی آنها نیز شد! رویکردی که برند نت فلیکس در مقابل این جریان در پیش گرفــت، به نوعی یک عقب نشــینی در برابر خواسته‌های مشــتریان بود، یعنی به جای اینکه سرســختانه روی ایده خود پافشاری کرده و با رویکردهای بازاریابی سعی در متقاعد کردن مشتریان داشته باشــد، در یک اقدام سریع، این محصول را حذف کرد.

روند بازاریابی نت فلیکس، خواسته مخاطبان در رأس هر رویکردی قرار گیرند، مشتریان به این نکته پی برده‌اند که نت فلیکس واقعاً به دنبال نمایش دادن آن چیزی است که آن‌ها می‌خواهند.

از همراهی شما متشکریم.


بازاریابی اینترنتی فلیکس ,مخاطبان ,بندی ,تقسیم ,برند ,بازاریابی ,تقسیم بندی ,قابل توجه ,دوستان آنها ,خواسته‌های مشــتریان ,روند بازاریابی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خبرگزاری فارسی لوازم خانگی زیر آسمان کویر دفترچه خاطرات گلابتون تری دی پانل - تری دی پنل آرت سرای OMID_SH ادکلن گودگرل